Vilken kille!

Jag var på ett föredrag med Lasse Gustafsson.  Ni vet han, brandmannen som fick svåra brännskador och som miste sin vän i en brandexplosion.
Vilken kille!!!
Makalöst, här kan vi snacka om en människa som är possitiv :) Den som inte berörs av hans föreläsning vet jag inte hur de är skapta. Det var en av de bästa föreläsningar jag har varit på, och det var värt varenda öre,,,och då ska jag tillägga att Farbror haffa fick sin beskärda del också när vi bilade ner,,, 1500:- gick det på! Men som jag sa, så var det värt varenda korvöre,,,både i inträde och fortkörningsböter.



Lasse är hälsopedagog med inriktning på debriefing, mental träning och organisations-utveckling samt inom The Human Element. Hans kurser inriktar sig på person- och organisationsutveckling och hans ämnen är bland annat: trygghetszoner, ledarskap och medarbetarskap, mötet mellan människor och att ta vara på de möjligheter som finns.





Boken "Leva vidare"

Ett utdrag från boken Leva vidare

"Ett eldhav stort som Globen omger oss. Det är 1000 grader varmt. En människa börjar kremeras vid 700. Håret och skägget knastrar när det brinner av och det bubblar i hörselgången när öronen smälter. Fingrarna förkolnar utan att det känns.
-Jag dör nu, tänker jag och andas in hårt för att det skall gå fortare. Mina värderingar brann upp tillsammans med mitt ansikte den där natten.
När jag vaknade var det till en ny värld. En värld av skönhet.
"



Jag fick mig ett snack med Lasse efteråt och fick tid att fråga honom de där frågorna man har till en människa som varit så nära döden och fått återvända till livet. Det var ett hallelujha moment vill jag lova :)
Det mötet glömmer jag aldrig!
Behöver jag säga att jag köpte boken direkt ;)


Kommentarer
Postat av: maja

tack vad snällt!! :)

2009-01-28 @ 22:11:45
URL: http://maajis.blogg.se/
Postat av: Vida

Har hört talas om hans föreläsningar och att de ska vara något utöver det vanliga. Ska försöka gå och lyssna vid tillfälle. Det är verkligen värt att bli inspirerad och påmind via en föreläsning.. älskar det!



Kramar

2009-01-28 @ 22:17:09
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com
Postat av: Surya

Intressant!! Men handlade föreläsningen om hans livsresa eller var det mer en yrkesmässig förel i hans yrkesroll?

En del människor är så otroliga, jag förstår inte hur de lyckas hålla sin glöd uppe. Precis som ängeln Madde.

Inspiration

2009-01-28 @ 22:42:47
URL: http://www.poppelena.blogspot.com
Postat av: Åsa

jag vet att han är fantastisk att höra på,lyssnade på honom för några år sen och det enda jag tänkte när jag gick därifrån var:vad gnäller man egentligen för,se livet som en möjlighet istället!!

2009-01-29 @ 09:37:38
Postat av: malve

Åh, jag visste itne att han har skrivit en bok. Hamnar på min MÅSTE LÄSA - lista!

2009-01-29 @ 10:07:37
URL: http://malve-mittilivet.blogspot.com/
Postat av: Chissra

oj borde nog läsa den. verlar ju super intressant. ja nära döden blir livet vackert.

kram

2009-01-29 @ 10:36:20
URL: http://chissras.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad jag blir sugen på att leta upp hans föreläsning. Man behöver verkligen dessa människor som kan visa en att livet kan vara underbart trots att allt förändrats.

2009-01-29 @ 16:55:04
URL: http://mariasbetraktelser.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Jag har ju min fasta övertygelse att vissa av människor är änglar. Som blir förebilder för att vi andra ska orka... och han tillhör den skaran.

För så måste det ju vara... för bara änglar kan gå igenom stora och svåra saker utan att tappa sin livsglädje... bara änglar kan fortsätta sitt jordeliv lika starka oavsett vad de ställs inför... och det viktigaste... de delar alla med sig av sin livsglädje som bär oss vidare.

Sånt kan bara änglar göra... det är min bestämda uppfattning!



Du är också en sådan för mig... för du delar alltid så frikostigt med dig av din livsglädje. Vet du hur mycket den bär mig...?

Mycket, ska jag säga dig! Mycket!



Varmaste tacksamma och ödmjuka kramen...



Ps. En "bra-bok"... vilken strålande idé!

2009-01-30 @ 12:30:39
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: vindensmelodi

Åh,,, ja, han är bara helt underbar :) Tack alla för era komentarer,,,och tack döta Elisabeh :) Jag blir så glad,,,



Kramar i massor.

2009-01-31 @ 12:32:27
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0