Modernt radband - Livets pärlor.

image86

Jag har skaffat mig ett radband, som man även kan ha som armband :-) Jättefint tycker jag, och varje pärla har en egen innebörd.
Gudspärlan är den största och är av guld. Den innefattar Guds kärlek och det gudomliga.
De små beiga avlånga pärlorna är tystnadspärlor - Ibland behöver vi bara gå in i oss själva,,,känna tystnaden och vara i den en stund för att kunna uppskatta allt annat omkring oss. Tysnaden är viktig för reflektion.
Jag pärlan av skimrande pärlemor, innefattar allt vad du är och du är värd.
Dop pärlan stor och vit, som står för vår förening med det gudomliga.
Öken pärlan, Ibland är våra liv som en öken, långtråkiga och torra perioder.
Bekymmerlöshetspärlan, som står för all vår lycka, och när allt flyter på och går bra för oss, allt det som vi är glada över och allt som vi är tacksamma för.
Kärlekspärlorna, de är två,,en för att ge och en för att ta emot.
Hemlighetspärlorna,,,tre små. de innefattar alla de hemligheter,,, stora som små som du har inom dig, som du kanske inte har berättat för en endaste människa,,,
Nattens pärla, står för det svarta och jobbiga i våra liv,,, allt som vi strävar och kämpar för, när det känns tungt och är nattsvart.
Uppståndelsepärlan, står för det eviga livet.

Kommentarer
Postat av: Nina

Precis ett sådant har jag också. Fast jag har fått mitt.

2008-05-13 @ 00:05:50
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: vindensmelodi

Jaha, vad kul,,,jag tycker att det är jättefint :-)

2008-05-13 @ 08:49:00
URL: http://vindensmelodi.blogg.se
Postat av: Anastasia

En sådan skulle man ha! För att komma ihåg vad som är viktigt, och inte tappa bort sig själv.

2009-01-04 @ 18:11:03
URL: http://annathestasia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0