Aj aj aj :-(

Idag blev det panik i huset,,,, när jag rengjorde alla kaninhus
och flyttade om lite nu när det är flera kaniner som får nya hem.
Då råkade mina två avelshanar i luven på varandra! I ett obevakat ögonblick
hade den ena hanen huggit fast den andra i nosen GENOM gallret!!!
Shit pommefrites!!!
Jag såg direkt att det blev ett riktigt fult sår, och det rent av hängde en
stor bit lös från nosen. Tur att jag har veterinären som granne :-)
Sprang över med honom i en filt, och han fick bli omhändertagen
på en gång. Det var ett riktigt illa jack, och han fick sövas och sys med
flera stygn,,,,, stackars liten, usch vad ont det gör i "mamma" hjärtat :-(

Min äldsta avelshane.





Här ligger han nedsövd hos veterinären, i väntan på att sys. Det ser inte så illa ut på bilden,
men det var ett ordentligt jack.
Nu har jag suttit med honom i famnen i flera timmar i soffan och väntat på att han ska vakna
till ordentligt. Han får nog vistas i lugn och ro nu imorgon inne i sitt bo. Så får vi se hur det går.
Han verkar tycka att det känns väldigt konstigt och svullet. Men han har i alla fall både druckit
vatten och kissat nu. Skönt.

Sen var det ju det där med att ta stygnen om en vecka! Hmmm,,,, jag är van att ta stygn, men
inte på livliga djur,,,,,
återstår att se hur det går.





Kommentarer
Postat av: Madde

ojoj läskigt sånt där.. tur att du har veterinären så nära! Men försök att inte oroa dig alltför mycket - kom ihåg, oro är som en gungstol..! :)

2008-06-07 @ 01:44:08
URL: http://jagefrisk.blogg.se/
Postat av: vindensmelodi

:-) Ja, det är sant!

Nu har jag precis varit ute och kollat till honom igen, och det är ju jättesvullet, och blodigt men det verkar vara lugnare nu,,,,igår höll han ju på hela tiden med tassarna framme vid nösen och krafade när han vaknat ur narkosen,,, så då började det ju blöda igen.

Men hur säger man till en kanin

att "inte röra" :-)) :-)) Inte så lätt, men det är ju sytt med rejäla stygn, så det ska nog hålla.



2008-06-07 @ 11:45:28
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Postat av: Nina

Men vilka kaningubbar.. slåss sådär.

2008-06-07 @ 19:39:55
URL: http://ninajohangarden.blogg.sen
Postat av: vindensmelodi

Ja, visst är det hemskt!!! Nästan som karlar i övrigt :-))

2008-06-07 @ 20:37:48
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0