Utmaning på G.

Nu har jag fått en utmaning av Mariasbetraktelser,,,, kul! :-)




1.Vilken bok läste du senast?

"En dold Gud" av Stefan Einhorn, en mycket läsvärd bok! Alla Stefan Einhorns böcker är bra, likaså Paulo Coehlo :-)

2. Vilken bok ska du börja på härnäst?

"En sonat till Mirjam" av Linda Olsson, hon som skrev bästsäljaren "Nu vill jag sjunga dig milda sånger"

3. Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla?

Det är nog 50 - 50.

4. När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar eller tänker du "nu har jag en fjärdedel", "en tredjedel", "hurra hälften" kvar o.s.v.?

Nej, kanske skulle ha börjat med det ;-)

5. Hur väljer du vilka böcker du vill läsa? Ex. omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar etc?

Både från tips, och från de författare jag tycker om.

6. När blir en bok för lång?

När den är ca 400 sidor. Jag gillar böcker som inte tar såååå lång tid att läsa.

7. Läser du lika gärna på engelska som på svenska?

Helst svenska, men det finns engelska böcker som jag läst också, även om de inte är så många.

8. Vilken bok kände du senast att du ville övertala ALLA dina vänner att läsa?

Stefan Einhorns böcker, vilken som,,, och paulo Coehlo´s böcker,,,vilken som där också - två underbara författare.


9. Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig?

Ja, det gör jag ibland.


10. Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla?

Romaner, verklighetsskildringar, faktaböcker, vetenskapliga artiklar.



Jag utmanar nu:

Unoett
Twistedlittlesister
PC/Enbart
Anne/Levaidag
Madde/jagefrisk



Självklart är utmaningen frivillig ;-)

Kommentarer
Postat av: Vida

Jag vill gärna höra vad du tyckte om Sonat till Miriam.



Kram från Vida som fortfarande är glad för att du är tillbaka

2008-08-14 @ 20:00:48
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com
Postat av: Uno och Anita

Hur gör man ? Det går inte att kopiera frågorna. Eller?

2008-08-14 @ 20:41:20
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: Di

krya på dig! Stor kram!

2008-08-14 @ 22:59:41
URL: http://diqueen.blogg.se/
Postat av: lena hulten

Hej.Hoppas du har tid o lust att svara mig.Ser att du har så att man kan kolla hur många som varit inne på din blogg idag osv.Och även under inläggen står d permalink osv.Jag har också en blogg på blogg.se men hur gör jag för att få räkneverket tex.Ha det gott..MVH Lena

2008-08-15 @ 00:03:40
Postat av: Peter PC Carlsson

Hej.



Ser att jag har en utmning att anta. Det gör jag genast och sänder en tillbaks.



Jag bjuder in dig på en utmaning, en reflektion. Reflektion över några saker i livet. Hoppas att du antar utmaningen och för den vidare.



Kram

2008-08-15 @ 00:22:42
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: vindensmelodi

Vida: Japp, det ska jag göra,,, när jag läst den,,, har lite mycket nu så jag ska ta den när jag har tid för läsning igen :-)



Unoett: Jag har beskrivit det i en kommentar på din blogg,,, det kommer att gå jättebra :-)



Di: Tack,,, ja, förkylningen tog om den här gången :-(



Lena: Jag har mailat dig :-)



PC: Åh, väldigt gärna,,, jag antar den direkt, älskar utmaningar! :-) Vad kul att du antar min också ;-)

2008-08-15 @ 15:30:49
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Postat av: Lillasyster

Bättre sent än aldrig! hej o välkomen tillbaka...=)

2008-08-20 @ 08:49:59
URL: http://twistedlittlesister.blogg.se/
Postat av: vindensmelodi

Tackar "sister" Kul att "se" dig igen :-)

2008-08-20 @ 10:34:13
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0