Ingen som du the´

Sitter och funderar lite. Jag har satt mig i soffan med fötterna på min indiska puff och slagit upp en stor kopp the, i en av mina favoritmuggar som jag köpt på Indiska. Jag dricker theét som jag fick av min vännina som lämnade oss i Torsdags,,,, "Ingen som du" the. Jag stryker över etiketten med pekfingret och läser högt för mig själv,,,, "Ingen som du"  Nej, det fanns ingen som hon,,,och hon tyckte att det fanns ingen som jag :-) Men nu är jag har själv med mitt ingen som du the´. Hon brukade ofta köpa med sig the hem till mig när hon hade varit till stan. Detta var det sista hon köpte,,,och det finns mycket kvar, och jag kommer att tänka på henne varje gång jag dricker det. Och tänka på att det fanns ingen som hon.
Och lite märkliget är det nog,,,, men honungen som jag har i thee´t kommer ifrån den kvinna som nu lever ihop med pappan till hennes barn som hon lämnade här kvar,,,det är egen tillverkad honung av bästa kvaliteé och är mycket gott. Jag fick burken av henne då jag var ut till barnen med blommor och kondoleanser i Torsdagskväll.
Och nu sitter jag här med min favoritmugg,,,,the från min vännina som inte finns kvar och honung från den kvinna som ska uppfostra dessa barn.
Men det är ju lite så med livet och döden och allt,,,,det blir en cirkel, som ska slutas,,,,och det bara är så.

Kommentarer
Postat av: Emma

Tänkvärda rader så här på söndagskvällen.

Ja så är det nog att allt är som en slags cirkel som vi fäljer på livets stig...och biland förundras man över alltet.



ha en fin kväll och en stor varm kram till Dig

Emma

2009-01-11 @ 17:04:46
URL: http://livskrafter.blogg.se/
Postat av: Anita o Uno

Så fint skrivet.Har tårar i ögonen för jag blir så rörd.

Kram

2009-01-11 @ 19:16:35
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: Maria

Det är en av fördelen med de nya familjekonstellationerna. Det finns inte längre en mamma utan flera. Ingen kan någonsin ta den andres plats men den kan hjälpa till att fylla en liten del av tomrummet som blir när någon lämnar oss.

2009-01-11 @ 21:10:10
URL: http://mariasbetraktelser.blogg.se/
Postat av: Vida

Man blir ledsen och glad samtidigt när man läser ditt inlägg och det är så märklig känsla.



Kramar från Liv

2009-01-11 @ 21:55:11
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com
Postat av: Di

fint skrivet varmt skrivet och undrar om det är samma kopp som jag har fast min är vit..kraam

2009-01-14 @ 19:29:34
Postat av: Di

fint skrivet varmt skrivet och undrar om det är samma kopp som jag har fast min är vit..kraam

2009-01-14 @ 19:29:39
Postat av: M

Det är så sorgligt att hon inte längre finns.



2009-01-23 @ 23:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0