För ett tag,,,

,,,sedan så skrev jag ett inlägg om  sådan herre sådan hund,,,och lade ut lite roliga bilder på lika hundar och människor,,,och många undrade vad jag var för typ av hund,,,,jag har funderat och funderat,,,,men har inte kommit på vilken ras jag skulle vara,,,, men nu :-) när jag kikade in hos Di ikväll hittade jag det!!!  Hundtestet!!! Som visar vilken hund jag är mest lik,,,, och gissa vad det blev  ;-)
 

En Golden,,,, Hm, ja, kanske ändå,,,tycker jag att det stämmer rätt bra - men inte till utseendet :-)

   
Golden Retriver Golden retrievern är en snäll och tillitsfull hund. Den är glad då den känner sig nyttig och tycker om att samarbeta. Den tycker mycket om att bära grejer i munnen och gör det mer än gärna när den ska hälsa. Detta är ett tecken på stolthet och glädje. Skulle föremålet den valt att bära vara olämpligt och matte eller husse påpekar detta kan den lätt bli ledsen och stött. Golden retrievern älskar vatten. Enligt rasbeskrivningen ska den vara lydig, intelligent och ha naturlig arbetslust. En golden är en stark hund som gärna drar pulka och jobbar fysiskt, men den är ingen direkt sprinter på löpbanan.

Vill du kolla vilken typ av hund du är? ;-) Kolla in här.

Kommentarer
Postat av: Vida

Jag blev en cockerspaniel.. vilken hund skulle du se ut som då tror du?

2008-12-09 @ 21:40:37
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: vindensmelodi svarar

Vida: Oj,,ja, kanske en blandning mellan en tax och en afghanhund :-)) :-))



2008-12-09 @ 21:48:29
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Postat av: Di

tror säkert att du är lika söt som en golden :) ochde egenskaper du har är fina också även om de i detta fall är från ett litet "test"..jag är inte lik bernen s i utseendet..ska vara till storlek då..lite yvigt beteende kanske..långsamt och lite halvklumpig :) haha...i övrigt är jag för korthårig...varm kram!

2008-12-10 @ 09:19:57
URL: http://diqueen.blogg.se/
Postat av: vindensmelodi svarar

Di: Tack söta du,,, det är litekul med så´na där tester :-)

Kramar

2008-12-10 @ 17:31:20
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0