I natt jag drömde,,,,

Jag låg på en säng och var fast och fängslad i ett mörker, jag hade en stark mörk man som satt på en stol i ena hörnet av rummet och övervakade mig. Hans kyla och vrede spred sig i det lilla dunkla rummet som en dimma av tjock smogg. Det fyllde mina lungor och mitt hjärta med fruktan och förtvivlan.
Jag låg som förstenad och kände hur livet sögs ur mig.
Mitt i denna förtvivlade mörka smärta stormar en annan man in i rummet,,, helt orädd för den vrede som han visste fanns. Hans kärlek och ljus skyddade honom. Hans tro och varma hjärta var hans livlina och sköld. Den kalla elaka mannen hade inget att sätta emot när denne varme gode man trängde sig igenom smoggen av hat.
Hans hjärtas skönhet spred sig sakta och säkert och band hatet hos den kyliga figur som satt kvar på sin stol,,, han hade inte kraft kvar att resa sig och stoppa värmen som flödade i rummet. Han blev bunden till sitt eget hat och oförmögen att röra sig.
Den varma goda mannen böjde sig emot mig över sängen och kysste ömt och stilla min panna, medan han höll mitt huvud i sina trygga händer.
Min fruktan rann ut från mitt hjärta likt en sipprande vattenslang, jag fylldes med hopp, värme och kärlek,,, och framförallt tro. Tron på att vara räddad,,,tron på att det goda segrar,,,tron på kärleken.
Jag vaknade av att jag grät och hulkade - men inte av rädsla - utan av lycka :-)




Vindensmelodi


Kommentarer
Postat av: Nina

mmm... vilken dröm.



Var har du hittat den fina bilden med texten.. eller har du gjort den själv?

2008-08-26 @ 13:23:28
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: vindensmelodi svarar

Ja, den var lite omvälvande :-)) Jag vaknade med ett ryck mitt i natten vid 02:00 - Huj!

Nej, jag har inte gjort den själv,,,minns faktiskt inte vart jag fiskade upp den, det var ett tag sedan.



2008-08-26 @ 13:49:42
URL: http://vindesmelodi.blogg.se/
Postat av: Di

usch tur att du blev räddad...Stor varm kram! inte kul att vakna och gråta, även om det är en glädje...



svar på frågan..jag gör tavlor av mina kort, ännu inte i stor skala, men ska börja tror jag..se svar på min blogg :) ha en fin kväll!

2008-08-26 @ 16:29:26
URL: http://diqueen.blogg.se/
Postat av: malve

Tack för nomineringen. Jag kan itne låta bli att nominera dej tillbaka.

2008-08-26 @ 16:37:47
URL: http://malve-mittilivet.blogspot.com
Postat av: vindensmelodi svarar

Di: Ok,,,jag ska kolla,,, skulle gärna vela köpa en :-)



Malve: Hehe,,,,Tackar,,,det går runt ;-)

2008-08-26 @ 19:21:00
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Postat av: Anne

Den drömmen var det mycket symbolik i.

Häftigt att du kom ihåg den för när jag försöker komma ihåg en dröm så tänker jag...YES den kommer jag ihåg imorgonbitt, men icke sa nicke.

Kommer bara ihåg att jag drömde ngt konstigt, eller obehagligt etc.

Skriver du upp drömmen på natten?

Man skulle ha papper o penna vid sängen.

Du beskrev verkligen drömmen så målande.

Kuslig dröm men ändå fin i slutet.

2008-08-27 @ 02:32:02
URL: http://levaidag.blogg.se/
Postat av: vindensmelodi svarar

Oftast när man vaknar så minns man ju drömmen,,,och sedan under dagen så glömmer man den,,,men ibland vaknar jag till ordentligt av drömmen mitt i natten,,,som just den här gången, och då är jag så klarvaken så att jag kan ligga och memorera drömmen,,,och minnas den.

Men det hade ju varit bra att ha ett papper att skriva på bredvis sängen :-)

Just den här drömmen var en av de mest omvälvande hittills :-))



2008-08-27 @ 09:36:17
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Postat av: fairymary

Vilken helt underbar dröm........



Tack för nomineringen. Jag förstår inte riktigt vad det innebär måste jag erkänna, novis som jag är i bloggarvärlden....men det känns som om det vore något mycket fint.....lika fint som att bli nominerad till en Guldbagge eller en Oscars.....



På återhörande och förhoppningsvis också återseende framåt hösten.

2008-08-27 @ 12:02:35
URL: http://fairymary.wordpress.com
Postat av: vindensmelodi svarar

Halloj min vän :-)



Vad kul att "se" dig,,,hoppas du haft en underbar sommar.

Jo, visst är det kul med nomineringar,,,du ska kopiera loggan och sätta in den på din blogg,,,sedan får du nominera 7 st bloggar vidare om du vill.



Jag hoppas verkligen att vi ses snart igen.

Kramar

2008-08-27 @ 13:53:04
URL: http://vindesmelodi.blogg.se/
Postat av: Myy

Oj, vilken härlig dröm. Jag har mina egna små drömtoerier. Jag brukar dela upp dom i olika grupper. En del bearbetar det som hänt under dagen eller undermedvetna psykologiska processer. Andra är mer som andliga undervisningsdrömmar. Och vissa är rätt och slätt sanndrömmar, föraningar om sådant som kommer att hända. Jag tycker att din dröm låter som en blandning mellan en bearbetningsdröm och undervisningsdröm. Som en själslig påminnelse om att du är trygg och kärleksfullt omhuldad, att du kan ha tillit till att du alltid får den hjälp du behöver.

2008-08-27 @ 19:44:24
Postat av: vindensmelodi svarar

Åh Tack Myy,,,det låter ju helt underbart :-) Jag tror på din teori ;-) Jag är omhuldad och skyddad av kärlek :-)

2008-08-27 @ 21:21:42
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0