Teijpbitar,,,


I dag satt jag mig på min Indiska puff när jag kom hem, och bara släppte alla kassar i golvet med en duns,,,utröttad och slut sjönk jag ner mot golvet. Jag tittade upp emot taket och såg små teijpbitar sitta kvar i taket från ett kalas för längesedan,,,,hur i hela friden kan jag ha glömt ta bort dem?
Jag släpper taget om matkassar, väska och vantar och sjunker ner djupare i puffen, drar ett djupt andetag och bara halvligger där och tittar på teijpbitarna som börjat lossa i kanterna,,,
De får sitta kvar, det finns ingen energi just nu för att ta bort dem, men det stör mig, nu när jag vet att de finns där. Men just nu behöver jag bara få pusta ut, vila och bry mig om helt andra saker än gamla teijpbitar i taket.
Just nu behöver jag tid för mig själv, för mitt eget inre välbefinnande,,,,
Ett bad, en bastu, en brasa, en god bok,,,,vad som helst!  Give me,,,give me,,,  Nej inte "a man after midnight"   Give me,,,,give me,,,, lugn och ro.


Kommentarer
Postat av: bergbackaskaniner

kram på dig!!!!!

2009-01-12 @ 22:00:28
URL: http://bergbackaskaniner.blogg.se/
Postat av: Nina

Nähe.. inte "a man after midnight" :)



Nä, det är ju inte lösningen på allt. Hoppas du hittar lite lugn och ro.

2009-01-12 @ 22:26:32
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: malve

Det är lätt hänt att det som inte tas bort på stört blir kvar lääänge.



Hoppas att du fick lite lugn igår!

2009-01-13 @ 10:48:49
URL: http://malve-mittilivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0