Summering av 2008


JANUARI:
En månad av återspegling och reflektion, eftersom jag hade varit deltids sjukskriven i ett år då,,,,det kändes som att det var en avgörande tid för att faktiskt kunna blicka bakåt och inse att jag faktiskt hade orkat, hade kommit upp, hade fixat att börja jobba igen,,,, ett år är en lång tid tycker man,,,men för mig var det som en liten blink,,,,Men många funderationer har jag haft.


FEBRUARI: Jag skaffar mig mitt radband, och går in för att träna min inre styrka,,, med meditation, yoga och avslappning. Mindfullness är en viktig del i den vardagliga avslappningen. Under den här tiden fick jag lära mig det mesta om avslappning och djupandning. Något som jag bär med mig resten av livet,,, insikten kom också att min stress relaterade åkommor är något jag får acceptera och lära mig hantera,,,inget jag bara kan knäppa med fingrarna för att få bort,,, jobbig insikt stundtals,,, men så viktig för mitt forsatta leverne.




MARS: Denna månad förgylldes av både sportlov och påsklov, och jag fick tid att praktisera mina nya kunskaper i avslappning. Vårvintern här uppe i Norrland är förträffligt vacker och att vara ute i naturen är både läkande och stärkande,,,ljusare tiden randades.




APRIL:  Jag börjar blogga, och upptäcker en helt ny värd av härliga människor som finns därute och stödjer varandra,,,,jag kallade min blogg för Vindensmelodi, för att den symboliserar det man hör om man lyssnar till sitt inre,,,lyssnar till sin egen inre vind, som har så mycket att berätta,,,så mycket att ge.
Jag fick för första gången höra min favoritlåt  Hallelujha,,, som gett mig många härliga stunder med sång för mig själv här vid datorn.
Jag träffade Madde och hennes mamma Anne ganska fort i mitt bloggande, och har funnit två av de mest starka strålande kvinnor någonsin,,,,när Madde senare lämnade det här jordelivet sörjde en hel bloggvärd, och en av de största gåvorna på kortast tid någonsin rullade in till barncancerfonden


MAJ: Jag tar en retreat till mallorca och får mitt livs största minne i form av den lilla flickan Marga, som låg på botten på bassängen,,,,och jag dök i med kläder och allt utan tanke på annat än ett litet liv som höll på att gå till spillo. Hennes familj hade nyss kommit och satt en bit längre upp, och hade ingen aning om hur tvärdjupt det blev i bassängen,,och lilla Marga bara tultade på neråt,,,djupare och djupare.
Lyckligtvis fick jag upp henne relativt fort, så hon hade inte hunnit få så mycket vatten i lungorna, hon kom igång rätt fort efter att ha hostat upp och skrikit de mest gastkramande skrik jag hört.
Lilla Marga kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.




Nina kom hit till mitt lilla samhälle, och jag kände igen henne,,,men hade inte guts att gå fram och knacka på bilrutan :-) Di som är en av mina avbilder tycker jag fann jag här på bloggen. Åter igen lärde jag känna människor som har hjärtan av guld och ögon som smaragder. Dessa människor som delar med sig av sina liv, sina erfarenheter och förgyller min tillvaro här på bloggen :-)





JUNI: Jag åker på en skrivarkurs, och får nya härliga vänner som berört mig djupt. Fairymary och Christofer kunde jag nu skriva upp i mitt hjärta som goda vänner som berikat mitt liv.
Underbara dagar fick vi uppleva utmed vindelälven. Det var tuffa dagar som lärde oss mycket om djupet av vår skrivande person.
Jag lär känna Vida, och hon skickar en film till mig, med ett av de finaste vykort med, som finns på mitt nattuksbord.
Unoett hittade mig och jag fann härligeheten i hennes blogg. Malve och Chissra började komma in på min blogg och hälsa på, och nu tar bloggandet fart och jag får fler som besöker mig, och som bekräftar mig, och som ger mig så mycket! Maria hittar jag och känner att jag funnit min like,,,så mycket likadana tankar och funderingar.
Jag finner Enbart, Peter Carlsson och förundras över vilken man han är - makalös, intressant och rolig fast samtidigt mycket allvar. En annan underbart bra blogg jag finner är Carpe Diem,,,Elisabeths blogg om sitt kämpande, den har gett mig så mycket, och är så vacker samtidigt som den gör så ont, hon skriver på ett sätt som fängslar.


JULI: Jag känner att jag har vägsjäl att välja emellan, inser att alla har vi val i livet att göra,,,att jag alltid har ett val. Det finner jag befriande och känner att jag inte är lika låst.
Jag får över 1000 besökare och känner att jag vill fortsätta blogga. Det är sommar, varmt och jag blomstrar.


AUGUSTI: Jag lär känna Livskrafter - Emma och får se hennes underbart vackra tavlor, och kloka ord, som borrar sig fast och verkligen ger en eftertanke.
Jag blir less på min gamla bloggoutfit och fixar den här nya :-) Jag möter kärleken och blomstrar upp ännu mer, livet känns lätt, skönt och meningsfullt. Jag känner mig trygg och älskad. Inget ont kunde nå mig nu.
Jag lär mig mycket om olika syn på saker och ting, att leva för olika saker är olika från människa till människa - och något man får acceptera, och glädjas åt.


SEPTEMBER: Jag mår som en prinsessa, och det speglar av sig i det jag skriver och det jag känner för andra människor,,,,jag är fylld av kärlek och håller på att spricka om jag inte får berätta för er hur mycket ni är värda för mig och för era andra medmänniskor.
Madde lämnar detta livet, och lämnar också ett stort tomrum efter sig. Men hennes Maddeanda lever kvar.
Gisan kommer in i mitt bloggliv, och jag köper hennes bok som är sååå bra! Hon är värd att läsas,,,flera gånger om, så att man riktigt inser djupet i hennes dikter,,,mycket bra.


OKTOBER: Jag kommer in i en liten svacka, men så är livet,,,,det är en del av livet. Om man inte vet hur det är att må sämre kan man inte känna hur det känns att vara riktigt lycklig.
Jag blir rasande över alla barn som far illa,,,,rasar över orättvisor och känner mig lite maktlös. Men det är ju så som den kloke indianhövdingen sa:

En gammal indianhövding satt och pratade med sin sonson.
Sonsonen sörjde djupt en tragadi som inträffat i familjen.
han sa:
 " Jag känner att jag har två vargar som kämpar mot varandra i mitt
hjärta. En av dem är våldsam,hatisk och hämnlysten. Den andra är
kärleksfull, förlåtande och medkännande."

Det blir tyst en stund innan sonsonen frågar sin farfar: 
"Vilken varg kommer att vinna farfar?" ....
Den gamle indianhövdingen satt lugnt och tryggt
vid elden och svarade.
" Den jag matar."


NOVEMBER:  En riklig bloggmånad, jag bloggar om allt mellan himmel och jord, ibland är jag arg, ibland glad,,,ibland gråter jag,,,känslorna åker lite berg och dal bana - men många blogginlägg blev det :-) Jag finner Mammamelissa och surya, och finner även här underbara bloggar som har skrivandet som gåva. Bloggar som delar med sig av sorg och skratt,,,,tvivel och hopp. Det är gott att känna att man inte är ensam. Pia Alkman börjar komma in och hälsa på, och av hennes härliga blogg får jag min dos av djur och natur, och gi kost.  




DECEMBER:  Julen närmar sig med stormsteg,,,stressen steg i mitt inre,,,mycket blev krångligt, svårt och jobbigt.  Jag känner en förtvivlan över att inte räcka till,,,men det är ju det som kännetecknar en stressad människa - att hon aldrig tycker att hon räcker till, vill så mycket,,,men förmår så lite.
Kärleken får sig en törn,,,
Julen firades och allt fick en lösning till slut, lugnet kom och julen blev bra och underbar som den brukar vara, och nyår likaså. Så jag tycker att 2008 har varit ett mycket händelserikt år. Som gett mig mycket och lärt mig mycket.




Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket helt otroligt inlägg. Inte nog med att du fick lagt ut ditt år, du gav oss också återkoppling genom dina tidigare inlägg. Och som om inte allt detta var nog så lyckades du även nämna oss alla och få oss att känna oss speciella genom dina ord.

Tack och en stor kram till dig!

Och visst ska vi se till att 2009 blir vårt år.

2009-01-03 @ 22:05:15
URL: http://mariasbetraktelser.blogg.se/
Postat av: Alina

fina bilder!! Ha en trevlig kväll! :)

2009-01-03 @ 22:09:50
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Kristin

Hej allihopa! Nu till nyåret skulle det väl passa bra med en ny bloggdesign? Just nu har jag, Kristin, försäljning och auktion på hela 5 stycken! Du kan se designerna på länkarna nedan för mer information!



http://www.liddie.se/2009/january/bloggdesign-till-salu.html#comment



http://liddie.blogg.se/2008/december/designauktion-2.html#comment



http://liddie.blogg.se/2008/december/designauktion-x-3.html#comment



Vill du ha din blogg extraordinärt designad med DINA instruktioner kostar det endast 100 kronor, alltså kanske värt att få det exakt som du vill? Kolla då under "Beställa design?" för mer information!

2009-01-03 @ 23:12:11
URL: http://www.liddie.se
Postat av: Nina

Vilken sammanställning!



Synd att du inte kom fram och gav dig till känna... jag var ju minst sagt blind då... men visste inte riktigt vad jag skulle titta efter heller :)

2009-01-03 @ 23:45:08
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa

Kan bara hålla med Maria... vilket år, vilken sammanställning, återkoppling och bevis på uppskattning!



Helt sanslöst!



Och indianhistorien... den är underbar... finns många bra indianhistorier just.

2009-01-04 @ 01:06:45
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Pia

Fantastiskt vad du kommer ihåg !! Och vad du är duktig på att skriva och uttrycka, fast det visste jag ju tidigare. Bra inlägg !

2009-01-04 @ 08:01:28
URL: http://piakallman.blogg.se/
Postat av: Chissra

Vilken underbar summering. Helt fantastisk.

Tack för att vi har fått vara del och få tagit del av ditt liv och blogg!

Snart är det bloggträff och då ses vi ju!!

Kram

2009-01-04 @ 08:45:07
URL: http://chissras.blogg.se/
Postat av: Chissra

Vilken underbar summering. Helt fantastisk.

Tack för att vi har fått vara del och få tagit del av ditt liv och blogg!

Snart är det bloggträff och då ses vi ju!!

Kram

2009-01-04 @ 08:45:11
URL: http://chissras.blogg.se/
Postat av: Vida

Oj, vilket år och vilken sammanfattning. Bilden av dig breddades, djupnade och jag blir förundrad över allt du hunnit med och hur mycket du lärt dig och alla du lärt känna. Visste inte heller att du har ett kort som lilla jag skickat som möter din blick när du kliver upp och kryper till kojs.



Det där med skrivarkurs verkar ju hur spännande som helst och du har verkligen ett sätt att skriva och tankar som världen behöver ta del av. Fortsätt med det. Din blogg är en inspirationskälla och precis som en vind så flyger den högt, lågt och kikar in i alla skrymslen och vrår.



Tack till dig som med mod, visdom, stor värme och mycket kraft delar med dig till oss som läser din blogg. Det är stort.



Kramar från Liv

2009-01-04 @ 09:45:31
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Vida

.. och sen har du dessutom räddat någons liv. Du är en ängel, men det tror jag du redan har hört förut.



Kramar

2009-01-04 @ 09:47:07
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: vindensmelodi svarar

Tack alla :-) Ni betyder mycket för mig var och en av er :-)

2009-01-04 @ 13:33:32
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Postat av: Pia

Man tackar !! :) Det är inte lätt att minnas alla när man ska länka

2009-01-04 @ 14:22:33
URL: http://piakallman.blogg.se/
Postat av: Anita o Uno

Så fint skrivit och summerat ditt 2008.

Kram från oss

2009-01-04 @ 17:12:58
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: Anita o Uno

Så fint skrivit och summerat ditt 2008.

Kram från oss

2009-01-04 @ 17:13:43
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: Anastasia

fint! vad stark du är! fortsätt så!

2009-01-04 @ 18:09:26
URL: http://annathestasia.blogg.se/
Postat av: Sara

Oj, va duktig du är som kommer ihåg så detaljerat =)

Hoppas din julledighet varit härlig och att du hunnit ladda batterierna igen =)

Ledsen över kärleken, hoppas det löser sig.

Många kramar !

2009-01-05 @ 10:09:08
Postat av: malve

Nu fick jag en bättre bild av dej, jag har ju inte hängt med från början. Önskar dej ett härligt 2009.

Kram:)

2009-01-07 @ 09:54:55
URL: http://malve-mittilivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0