Skönhet.

Vad är skönhet? Är det bara ett yttre skal som man putsat och fejat och visar upp, något man lagt ut en massa pengar på,,,,eller är det något annat?
Vem är det som bedömmer vad som är skönhet?
Kanske sitter skönheten bara i betraktarens öga.

Inre skönhet,,,,,syns den? Hur man är som person och mot sina medmänniskor, hur ödmjuk man är i livet,,,,kan det vara skönhet? Kan skönheten växa? Kan en personlighet vara skönhet? Tappar man skönheten om man är en bitter och elak person?
Kan man mäta skönhet? Blir det en rättvis tävling eftersom alla betraktare är olika. Och alla som ska bedöma detta,,,är de medveten om vad de åtar sig? Är de medvetna om de konsekvenser det ger?


Hur man nu än vill se på skönhet så vet jag att,,,,
Den inre skönheten,,, är i alla fall något som finns kvar hos en ödmjuk människa, den förfaller inte även hur långt tiden sträcker sig, även om det yttre skalet faller samman och krackelerar i småbitar- så består den inre skönheten!
Den betydelse den männsikan har och har haft för sina medmänniskor.
Och jag strävar efter att bli så vacker som möjligt :-)

Foto taget av Christofer Eriksson - Västerbotten.

Foto: Christofer Eriksson.


Foto taget av Christofer Eriksson - Västerbotten.

Foto: Christofer Eriksson.

Kommentarer
Postat av: Vida

Jag håller med dig.. men visst bedömer man lätt på ytan ibland.. men man kan ha fel om innehållet och det är trots allt innehållet som räknas. Du är dessutom vacker på båda vis :)

2009-01-06 @ 22:47:01
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Anita o Uno

Håller med.Absolut är det så.Jag strävar oxå på.

Kram

2009-01-06 @ 22:55:48
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej och god morgon



Ja nor är det så att skönheten sitter i betraktarens ögon och för mig sitter skönheten i peronsligheten och en vacker själ är det vackraste

av allt vackert

Ha en fin dag

kram

Emma

2009-01-07 @ 09:00:11
URL: http://livskrafter.blogg.se/
Postat av: Maria

Ett fult skal kan vid första anblicken se fult ut men vid närmare granskning lyser den inre skönheten igenom och det fula skalet blir snyggt för att man ser vad som finns inuti.Ett snyggt skal kan vid första anblicken vara snyggt men vid närmare granskning blir det yttre fult om den inre skönheten saknas.

2009-01-07 @ 19:46:49
URL: http://mariasbetraktelser.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Du har kommit långt i din strävan... det tycker jag

2009-01-07 @ 23:18:00
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

... äsch, nu var jag för snabb på knappen!

Vad jag ärligt och uppriktigt ville säga att jag tycker du har kommit långt i din strävan.

Det behöver man bara läsa din blogg här för att se... och jag är verkligen glad att du kom i min väg!

Sen att diskutera skönhet... det är inte alldeles lätt. Men jag tror ju på att skönheten sitter i betraktarens ögon... och att även den fulaste tistel bär på något vackert. Det beror lite på vad, och hur man letar, tror jag.



Varm kram på dig, du vackra...

2009-01-07 @ 23:24:50
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0