Att se det från den ljusa sidan.



Som bekant så pryds mitt hem med diverse ljuslyktor, de flesta från Indiska. Jag bara älskar levande ljus och atmosfären som det sprider.
Jag kan inte få nog av alla dessa ljuspunkter i mitt hem,,,i mitt liv. Lågorna som fladdrar och värmen som sprids. Det är så mysigt att sitta och titta in i lågan,,,för att inte tala om en brasa.  Nästa gång jag åker till stan så måste jag in på Indiska för att hitta fina ljuslyktor att sätta upp här hemma.
Att se saker och ting från den ljusa sidan :) får så mycket större perspektiv. Med levade ljus blir det så mycket lättare att finna ljusglimtarna i sitt eget liv också. Att försöka vända på tänket, och se det possitiva i stället för att köra fast huvudet i trög negativ mossa.
När det känns trögt och negativt,,,så brukar jag tända mina ljuslyktor, sätta mig ned och andas in ljuset, och fråga mig själv de där frågorna som behövs ibland för att man ska stanna upp och leva i nuet. Vad är det som har betydelse för mig? Och vad är det jag vill med mitt liv? Vem är det som bestämmer i mitt liv?
När jag ställt mig dessa frågor i lågornas sken, så känns det mycket lättare att vara jag ;) då jag inser att det jag som är ressigör i mitt eget liv ännu en gång,,,och då jag ännu en gång har insett att jag har endast här och nu.


Kommentarer
Postat av: Vida

Men du kan verkligen förmedla så mycket klokhet. Din värme sprider sig ända ner hit till Stockholm.



Önskar dig en skön vecka!

Kramar från Liv

2009-01-25 @ 21:06:48
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com
Postat av: Maria

Hm, tänk positivt. Vad roligt det är att komma hem från jobb. Vad trevligt att mannen och barnen spelat tv-spel hela eftermiddagen. Och vad roligt att frukostdisken står kvar på diskbänken. Vad skoj att middagen inte är påbörjad. Vad trött jag blir.



Men du har trots allt rätt. Det är bättre att tänka positivt och försöka se det ljusa. Ibland är det bara svårare.

2009-01-26 @ 17:20:49
URL: http://mariasbetraktelser.blogg.se/
Postat av: Åsa

Du blir ju bara klokare o klokare,men nån av oss ska väl bli det också!!puss

2009-01-26 @ 18:24:29
Postat av: Anne

Nu var det allt bra länge sedan jag tittade in...och wow vilken snygg sida du fått till igen!



Visst är det lätt att säga....att vara i nuet...man lyckas ibland och det är ju bra för ingen orkar fullt ut och alltid. Och ibland behöver man få spy ut det som inte känns så bra som Maria skriver ovan.



Att mötas av stök och bök....då får man faktiskt kräkas och vara arg en stund.

Att vara i nuet innebär också att ta ansvar för sina "måsten"....

Kramelikram!

2009-01-26 @ 21:21:37
URL: http://levaidag.blogg.se/
Postat av: vindensmelodi

Tack igen alla för era komentarer :) Det värmer mitt hjärta :)



Kramar till er.

2009-01-31 @ 12:27:53
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0