Livet



Att födas älska leva och dö, det är gången i livets ekorrhjul. Det går runt runt runt,,,och däremellan kan vi stanna upp och känna efter livet, försöka leva det i sin fullkomlighet,,,försöka upptäcka vad livet egentligen är,,, är det att äta sova jobba?
Eller är det att kunna stanna upp, känna och se livet som är här och nu? Att få in livet i vardagen med betydelse,,,och inte bara stressa vidare i ekorrhjulet,,,, går det att stanna ekorrhjulet?
Kan vi få ut mer av livet i saktmod än i stress? Det är ju så mycket som ska göras,,,som måste göras,,som måste fungera,,, hur blev det med valen i livet Vindensmelodi? Hur väljer du din väg? Hur stannar du ditt ekorrhjul? Var tog meditationen och yogan vägen?
Du har så mycket i ditt hjärta och i ditt huvud - men svårt att få det i handling för dig själv.

Hur stannar ni era ekorrhjul?

Kommentarer
Postat av: malve

Den här gången åkte jag med min familj till sommarstugan och var där i en vecka - och bara var. Men det är lätt att hamna i snurren igen...

2008-11-03 @ 11:10:08
URL: http://malve-mittilivet.blogspot.com
Postat av: fia

jag gör en tvär nit och kollar vad som vi kan va utan eller inte och sen så är det viktigaste att alla mår bra ifam .

ex..torsdags , storebror skulle på konsert , mannen min skulle på bio , lilleman va sjuk och las in på sjukan , dom andra giorde det dom skulle , för jag visste att till helgen så kommer min tid till vila ,

då va dom andra nöjda att fått göra sitt . och jag välkommnade helgen med en stor kram .

önskar dig en trevlig måndag och trevlig blogg har du.

2008-11-03 @ 11:10:22
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: S

Hejsan! Hoppas allt ordnar sig <3



För någon dag sedan skrev jag ett inlägg i min blogg som blev väldigt uppskattat. Jag länkar olika bloggar så att de ska få fler besökare. Är du intresserad? Det enda du behöver göra är en helt gratis grej, checka in mitt inlägg nu:



http://thisissophie.blogg.se/2008/october/vill-du-bli-lankad-i-min-blogg.html

2008-11-03 @ 11:18:38
URL: http://thisissophie.blogg.se/
Postat av: Anne

Inga ekorrhjul ska behöva stå ivägen för livet!

Jag försöker att låta bli en del måsten, för det finns bara de måsten vi själva sätter upp.

Jag kan låta bli att svara i telefonen en hel dag hemma för att jag måste inte svara.(dra ut sladden...)

De som har barn behöver inte känna oro över att de inte hinner göra allt de "måste".

Har man aktiviteter hela veckan kanske man kan,

låta bli en av dom emellanåt utan att något katastrofalt för den delen händer.

Lägg in en tom dag i månaden, en som bara är din egen utan förbokat innehåll. När den dagen kommer bestämmer du vad du vill göra, men den är bara för dig själv.



Ha det skönt i höstmörkret!

2008-11-03 @ 14:45:09
URL: http://levaidag.blogg.se/
Postat av: Sara

Låter bli en del måsten.... men sparar man för mycket så blir det ju mer att ta sen...=( men man får fördela dem mer jämt och kanske ta en halv dag till "måsten" och halva dagen till att bara vara =)



Sen kan man behöva ta pauser från sina egna aktiviteter emellanåt... träning och dyl....då får man försöka njuta av att vila från det och inte känna press.... Så njut !!!



Du fixar det ! Det är ju mycket annat positivt som fyller ditt liv just nu, eller hur min vän ?? =)



Kram

2008-11-03 @ 18:30:05
Postat av: Gisan

Jag har mina böcker, pärlor och skriver av mig. Kramar...

2008-11-03 @ 18:37:56
URL: http://gisans.blogspot.com
Postat av: Vida

Vi kan få ut så mycket mer av livet.. själv slarvar jag också med meditation nu till exempel när jag jobbar och det är ju nu jag behöver det. Finns inga ursäkter, lovar att meditera innan jag kryper till kojs.



Mitt ekorrhjul stannar jag med tacksamhet för vart jag är JUST nu eller att bara iaktta nuet och tänka "stora" tankar som jag inser är viktigare.. sen så har jag börjat bekräfta mig själv med små ritade stjärnor när jag gör nåt bra under dan (som är snäll mot mig själv etc) och sen skriver jag tacksamhetsdagbok..



så gör nog jag..



Kramar

2008-11-03 @ 20:38:32
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Lallis

Åh, snälla du tack!

vad glad jag blev över att hamna här inne på din blogg:)

KOmmer absolut tillbaka igen och hälsar på.

Kram Lallis

2008-11-03 @ 21:38:44
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: Di

ja det gör ont att lämna barnen, men det är så livet är för många barn idag. De har ju rätt till båda föräldrarna, så är det ju, men det gör inte mindre ont för det. Jag förstår hur det kan kännas, och det blir bättre när det första lagt sig...VARM varm kram!

2008-11-03 @ 21:43:45
URL: http://diqueen.blogg.se/
Postat av: peter pc carlsson

tänkvärd text och underbart vacker bild....

2008-11-04 @ 07:29:46
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: vindensmelodi svarar

Malve: Underbart med en stuga att åka till :-) det skulle jag verkligen behöva, måste kolla mig om efter en tillflykt,,, Kram på dig.





Fia: Tack för dina ord, ja, tvärnit är nog rätta sättet för mig,,,att trycka på nödstoppen! :-)) Välkommen hit, och hoppas du finner något här inne som tar dig tillbaka hit igen :-) Kramar.





Sophie: Jag ska checka det :-)





Anne: Åh du underbara starka kvinna,,,tack för dina råd, jag ska tänka över mina "måsten" :-) Varma kramar till dig vännen :-)





Sara: Mmmmm, jag har ju en del att vara glad över också :-)) Tack för skjutsen föresten i Lördags,,,vi hade jättekul :-)





Gisan: Pärlor :-) Det lät spännande,,,Kramar :-)





Vida: Tacksamhetsdagboken har jag glömt,,,den måste jag leta åt igen, och mina meditations skivor ska jag damma av :-) Kraaaaaaam





Lallis: Välkommen hit, kul att du gillar min blogg :-) Kramiz





Di: Ja, fy usch,,,det är pissjobbigt,,,men det är nog som du säger att det känns bättre då det första har lagt sig lite,,, Tack söta du! Kramizar i massor.





PC: Tack :-) Ja, det rullar på lite för fort nu,,,så jag måste stoppa floden :-) Kram på dig :-)





2008-11-04 @ 10:54:36
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Postat av: Maria

Hur stannar man ett hjul i rullning? Fundera över allt som finns i livet just nu. Vad vill du ha mer av och vad vill du ha mindre av.

Det är lätt att ge råd men svårare att följa dem. Har själv precis insett att jag tagit ett gigantiskt kliv åt fel håll och jag har ingen aning om hur jag ska förändra misstaget.

Skickar dig en varm kram med hela mitt hjärta till dig.

2008-11-04 @ 12:22:22
URL: http://mariasbetraktelser.blogg.se/
Postat av: Chissra

Ja klart att man behöver stanna upp ibland och vila. Jag brukar skolka en dag fårn jobbet och bara vara hemma helt ensam (ja jag vet att det kansek anses omoraliskt att ljuga för jobbet menjag behöver det ibland)

Det är viktigt att stanna upp ibland och tillåta sig att bara vara och inte göra någonting.

Kram

2008-11-04 @ 14:39:23
URL: http://chissras.blogg.se/
Postat av: Sanna / Aurosia

Mycket bra skrivet!!



Svar på:



"Skrivet av: vindensmelodi



Ja, det är vidrigt svårt och ofattbart! Så fruktansvärt hemskt att hjärtat gråter,,,jag klarar inte av att höra/läsa/se sådant,,,, men någonstans har ju denna förövare också varit ett litet barn, som inte alltför sällan själv blivit utsatt för övergrepp - så visst är deras hjärnor söndertrasade,,,och de fortsätter att trasa sönder andras hjärnor med sina övergrepp."







Mitt svar:

Jag klarar inte heller av det. För barn är så försvarslösa, precis som djur. Så att se såna videos, där de visar hur t ex pälstillverkning går till, det klarade jag bara en kort stund. Därefter blev mina egna fyra hundar överrösta med kramar och löften om att de aldrig aldrig aldrig nånsin ska bli flådda levande. När jag mår bättre ska jag försöka engagera mig mer i det där, och även för människor som har det svårt. Det känns jävligt viktigt.



Precis. Alla har vi varit barn och vi är alla lika utsatta för att andra måste ta ansvar för oss. Pedofiler förstår inte den gränsen men jag tror att många av dem verkligen inte hade velat känna så. Men sök hjälp, för detta är inget man kan klara själv!! Men självklart känner de en skam över sitt begär, så alltför många pågår i tystnad. Och fler och fler barn blir söndrade.



Tack för din åsikt, många kramar

/

Aurosia



2008-11-04 @ 17:28:57
URL: http://theheartbeatofadoll.blogg.se/
Postat av: vindensmelodi svarar

Maria: Ja, det är inte lätt,,, vi får ta itu med dessa snedsteg vi har stressat och gjort :-) Kram på dig.





Chissra: Låter hur sunt som helst tycker jag,,,, självklart är det bättre att vara hemma en dag från jobbet då och då och hålla ihop, och orka,,,än att aldrig vara borta och ta ledigt,,,och sedan gå sjukskriven läääänge,,,,vad vinner arbetsgivaren mest på ;-) - Självklart att man är hemma en dag ibland och laddar batterierna :-) Supersunt - Kramar.





Sanna: Ja, visst är det vidrigt, och synd om dem på samma gång,,, helst när man tänker på att de också varit små barn som oftast farit illa,,,, mycket illa.

Kramar till dig :-)

2008-11-05 @ 10:35:24
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0