Stress stress stress

Hej och hå! Nu har stressen gripit tag i mig,,, inte bra!
Det är fullt upp, och jag hinner knappt med.
Inbokade möten varje dag, kurser, rehabträffar,         
kvartsamtal, utvecklings samtal, terapimöten,,,och Gud vet vad!
Hjärtklappningen och ångesten kommer som ett brev på posten :-(  
Fy också!!! har fått medicinera idag för första gången igen på läääänge!
det känns lite trist, men jag behöver det nu,,, för nu rullar det på för 
fort. Och som jag sa till en kär bloggvän ;-) Bättre att ta en tablett                                         
och må bra, än att inte ta något och må skit :-)) 
För annars får man inte ihop livet liksom.
Tvättstugan svämmar över, och dammtussarna anfaller mig.
Nu är det hög tid att ta itu med en 10 veckors Mindfullness                                             
träning igen - innan jag klappar ihop.  (igen)
image95

Nu behöver jag en ängels tålamod, och beskydd och kraft ;-)
Sänder lite till er också,,,

Kommentarer
Postat av: Anne

Känner igen det där....allt som växer,
Till slut är det så jobbigt att man inte vet var man ska börja. Jag har hittat ett knep...
Försöker tänka som så här;
Idag ska jag bara fokusera på att tvätta en maskin med tvätt..inget annat.
Jag tar itu med det med stooor vånda.
När det är klart och övervunnet stänger jag ute allt det andra som måste göras.
Jag lägger en plan att varje dag ska jag uträtta något om det än är något litet, och det brukar medföja att jag gör något ytterligare som jag inte hade tänkt att göra från början...en bonus alltså.
men vissa saker är så jobbiga att ta itu med så jag ber om hjälp av syster el. mor..då får jag ändan ur vagnen och dras med av deras energi.
Föstår precis hur du känner...det känns som klister under fotsulorna att ta itu med helt vardagliga bestyr.
Ser du ngt litet att göra ta det som dagens utmaning...glöm de Stora bergen av måsten.
När du gjort det lilla ska du fika, ta en promenad, läsa en bra tidning som ger inspiration, och sedan ska du göra ngt du älskar att göra.
Lättare sagt än gjort, men ett trevande försök är gott nog.

2008-05-22 @ 00:04:26
URL: http://Levaidag.blogg.se
Postat av: vindensmelodi

Ja, det är inte lätt, men det går ;-)
Men det jag tycker är svårast nu är att jag ska jobba också,,, OCH hinna med allt det där andra när man inte har återhämtat sig ännu,,,på långa vägar.
Men jag försöker tänka på det possitiva jag också, och göra det lilla och känna mig nöjd med det.
Men det är inte lätt när man är en högpresterande person som ska bromsa sig själv :-))
Men jag kör mycket meditation och mindfullness träning - Det är riktigt bra.

Ha de gott.

2008-05-22 @ 10:00:13
URL: http://vindensmelodi.blogg.se
Postat av: Littlesister

Men visst e de lite kul att man tar sig tid o hinna med avslappning o meditation?! De tar man sig tid för...varför tar man sig inte tid o tvätta. O varför gör man inte de avslappnat. Man gör de värre än va de e ibland. O mitt i all din stress så hinner du o tänka
o sända tålamod, beskydd o kraft till oss oxå=) Många kramar på dig o glöm inte o andas.

2008-05-22 @ 18:11:51
URL: http://twistedlittlesister.blogg.se
Postat av: vindensmelodi

:-)) Ja, precis! Du har så rätt :-)) Jag ska försöka tvätta lugnt och metodiskt nästa gång.
Och visst vill man säda lite kraft över nätet till er också :-)

2008-05-22 @ 20:48:36
URL: http://vindensmelodi.blogg.se
Postat av: Enbart PC

Det är lätt att låta hjulen rulla, att släppa styret för ett tag. Vår väg till välmående är både så enkel och så svår. Vi behöver släppa våra krav.

PC

2008-05-22 @ 22:33:39
URL: http://enbart.blogg.se
Postat av: vindensmelodi

Verkligen, så nära men ändå så långt borta :-)) Det är defenitivt bättre att släppa alla krav, jag jobbar på det så att det ryker :-)) ;-)
men ibland åker man dit igen,,,på krav och måsten, och får då snabbt försöka finna den kravlösa vägen igen.

2008-05-22 @ 23:18:21
URL: http://vindensmelodi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0