Söt liten historia.

Det var en gång ett barn som var redo att födas,
och en dag så frågade han Gud:
- "De säger att du sänder mig till jorden imorgon men hur ska jag kunna leva där så här liten och hjälplös?"
- "Bland alla dessa änglar så väljer jag ut en till dig. Hon väntar på dig och kommer att ta hand om dig."
- "Men tala om för mig, här i Himlen, gör jag ingenting annat än sjunger och ler, det är tillräckligt för mig för att vara lycklig, men hur ska jag vara lycklig på jorden?"
- "Din ängel kommer att sjunga för dig, och kommer också att le mot dig varje dag, och du kommer att känna din ängels kärlek."
- "Hur ska jag kunna klara av att förstå, när människor pratar med mig, när jag inte kan det språket som de människorna talar?"
- "Din ängel kommer att tala de mest underbara och rara ord som du någonsin kommer att få höra, och med stort tålamod och omsorg, kommer din ängel att lära dig hur du ska tala det språket."
- "Och vad ska jag göra när jag vill prata med dig, Gud?"
- "Din ängel kommer att föra ihop dina händer och lära dig hur du ska be."
- "Jag har hört att på jorden finns det onda människor, vem kommer att beskydda mig?"
- "Din ängel kommer att beskydda dig, även om det kommer att innebära att hon riskerar sitt eget liv."
- "Men jag kommer alltid att vara ledsen eftersom jag inte får se dig mer."
- "Din ängel kommer ofta att berätta om mig och kommer att lära dig vägen tillbaka till mig, även fast jag alltid kommer att finnas med dig."

Vid det ögonblicket var det väldigt fridfullt i Himlen, men röster från Jorden kunde redan höras, och barnet skyndade sig att viskande fråga:"
- "Oh Gud, om jag måste resa iväg nu, snälla tala om min ängels namn."
- "Din ängels namn är inte betydelsefullt,,,,,
 men du kommer att kalla din ängel "Mamma"

Författare okänd.


image64
http://www.fotoakuten.se/


Kommentarer
Postat av: Anne

Den var fin. Man blir varm i hjärtat!

2008-05-04 @ 22:17:52
URL: http://Levaidag.blogg.se
Postat av: vindensmelodi

Visst blir man,,, att man liksom får vara en ängel :-))

2008-05-04 @ 22:19:11
URL: http://vindensmelodi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0