Änglar.

Denna lilla historia fick jag som ett sms häromdagen, jag tyckte den var så fin!


Två resande änglar som kom till en rik familj för att övernatta.
Familjen var hänsynslös och de fick inte sova i ett gästrum.
Istället placerades de i ett rum i en kall källare. När de skulle
lägga sig såg den äldre ängeln ett hål i väggen och lagade det.
Då frågade den yngre ängeln varför hon lagade hålet. Hon svarade:
- "Saker är inte alltid sådana som man tror."
image61
Nästa natt övernattade de i ett fattigt hus. Snälla husvärden delade sin
middag med dem och de fick sova i deras sängar för att vila sig ordentligt.
När de vaknade nästa dag såg de husvärden och hans fru gråtande,
deras enda ko låg döende på ängen.
Den yngre ängeln var verkligen arg och frågade den äldre hur hon
kunde tillåta att någonting sådant kunde hända. Den elaka husvärden
hade allting och du hjälpte honom ändå. Trots att den andre hade
väldigt lite, delade han det med oss och du tillåter att hans enda ko dör.

image62
Den äldre ängeln svarade:
- "Saker är inte alltid sådana som man tror. När vi var i den kalla källaren såg jag att det fanns guld i det hålet så jag lagade det för att han inte skulle kunna hitta guldet, eftersom han var så girig. Förra natten när vi sov i det fattiga huset kom dödens ängel för att hämta husvärdens fru, så jag gav honom kon istället."
Saker är inte alltid sådana som man tror.

image63


Kommentarer
Postat av: Anne

Det är inte så länge sedan jag hörde den här,
den är lika tänkvärd varje gång.
Saker är sannerligen inte alltid som man tror.

2008-05-04 @ 22:20:43
URL: http://Levaidag.blogg.se
Postat av: vindensmelodi

Nej,,, jag brukar försöka tänka lita på den när man är snabb att döma andra för vad de gör och hur de handlar,,, man vet ju liksom inte syftet bakom alla gånger ;-)

2008-05-04 @ 22:29:57
URL: http://vindensmelodi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0