Vattnets liv :-)

Se och njut,,,, visst är det vackert! :-) Och det finns inte en enda som är den andre lik - Amazing!!!








Den här videon visar Dr, Masaru Emoto´s forskning på vattnet, och hur det förändras av våra tankar och vad det blir utsatt för,,,, Tänk er!
Vi som består av sååå stor % vatten,,,vad tror ni våra tankar gör med oss?














Den här videon, är också frän,,,en tjej går och tittar på en utställning om Dr, Masaru Emoto´s vattentester. Hon ser mer än tankfull ut på slutet - (säkert över sina egna tankar som inte är så snälla mot sig själv alla gånger)





Kommentarer
Postat av: Vida

Har du läst boken? Det är viktigt att vara varse om vad man tänker.. det mest fascinerande är att alla kristaller är unika (precis som snöflingor). Det känns ju nästan overkligt att ta in.



Det som jag inte tyckte om i boken är att han t.ex visar hur vattnet reagerar på hårdrock (vilket så klart är mindre vackra kristaller). Jag som själv lyssnar på all musik och kan bli lika glad av Bad Religion (punkband) som av enya undrar om det inte är tankarna kring vad han och de han arbetar med tycker om den musikgenren. För mig innebär den glädje. Sen så hade jag velat ha ett kapitel som beskrev utförligare om de gjort dubbelblind test etc (men det är nog en yrkesskada efter att ha läst mycket statistik, metodik och olika fallgropar i experiment sammanhang).



Men det är fascinerande så jag försöker tänka snälla tankar både om mig själv och andra (sen lyckas man ju inte alltid).



Tack för att du hittar sådana här videor som jag kan ta del av :)

2008-06-17 @ 07:19:54
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: vindensmelodi svarar

Nej, inte boken, men en massa andra repotage om Masaru Emoto. Ja, det är verkligen fashinerande :-)

2008-06-17 @ 11:06:49
URL: http://vindesmelodi.blogg.se/
Postat av: Chissra

Ja hans forskning är häpnandsväckande. Jag vet att det finns en annan forskare också som menar samma sak somm Masuro. Men jag kommer inte ihåd hans namn. Jag tror att våra tankar skapar vårt liv och det vi tycker om oss själva och det vi förväntar oss, inte till 100 % men till ganska stor del. Sedan tror jag att vissa händelse är över vårt eget bestämmande eller tankar såsom olyckor, dödsfall osv. Men tanken har kraft, och kraften är vår.

2008-06-18 @ 07:12:06
URL: http://chissras.blogg.se/
Postat av: vindensmelodi svarar

Ja, visst är det fränt! Jag tror också att det finns oändligt mycket vi inte har en aning om ;-) Och självklart har tanken kraft - bara att fokusera på possitiva saker och tankar ;-)



2008-06-18 @ 09:22:31
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0