Den oskyldiges död.

Jag var på en fest mamma, jag kom ihåg vad du har sagt. Du har lärt mig att inte dricka sprit mamma, så jag drack läsk istället. Jag kände mig verkligen stolt, mamma precis som du sa att jag skulle göra. Jag har inte druckit och kört bil, mamma även om de andra tyckte att jag skulle. Jag vet att jag gjorde rätt, mamma. Jag vet att du alltid har rätt.

Nu är festen slut, mamma och alla åker hem. När jag steg in i min bil, mamma visste jag att jag skulle komma hem ordentligt. Därför att det är så du har uppfostrat mig, att vara ordentlig och ta ansvar. Jag började köra iväg, mamma men sen, när jag kom ut på stora vägen. Den andra bilen såg mig inte, mamma och den körde rakt på med en smäll.

Nu ligger jag här på gatan, mamma och jag hör en polis som säger att den andra bilföraren är full, mamma. Och nu är det jag som får betala priset. Jag ligger här och dör, mamma. Jag önskar att du kunde komma hit med desamma.

Hur kunde detta händ mig, mamma? Mitt liv försvann på en enda gång. Det är blod runt omkring mig, mamma och det mesta kommer ifrån mig. Jag hör ambulansmännen säga, mamma att jag snart kommer att dö. Jag vill bara säga, mamma jag svär, jag har inte druckit. Det var den andre, mamma. Den andre tänkte inte, han var antagligen på samma fest som jag. Den enda skillnaden är att han drack, och jag kommer att dö.

Varför dricker människor, mamma? De kan förstöra hela ens liv. Jag har hemska smärtor nu. Smärtor som skär som knivar. Föraren som körde på mig kan gå, mamma. Jag tycker inte det är rättvist. Jag ligger här och dör, och allt han kan göra är att se på.

Säg till min bror att inte gråta, mamma. Säg till pappa att vara stark. Och när jag kommer till himlen, mamma, skriv "pappas flicka" på min grav. Någon borde ha talat om för honom att inte dricka och köra bil. Om någon bara hade sagt det till honom, mamma, skulle jag fortfarande vara vid liv.

Min andning börjar avta, mamma. Jag är väldigt rädd. Snälla gråt inte , mamma. När jag behövde dig fanns du alltid där. Jag har bara en sista fråga, mamma innan jag tar farväl. Jag har ju inte druckit sprit och kört bil, så varför, varför måste jag vara den som dör?

/okänd

Kommentarer
Postat av: Malin

Gud vad fin...

2008-06-15 @ 21:55:19
URL: http://malinkjellin.blogg.se/
Postat av: vindensmelodi

Ja, visst är den,,,jag kan nästan inte läsa den utan att gråta,,,

2008-06-15 @ 23:14:04
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0