Rosenkvarts.

Rosenkvartsen står för villkårslös kärlek - Det tycker jag är så fint!!! Så´n där kärlek man bara egentligen får av barn och djur,,,, de är få vuxna som lärt sig konsten (eller rättare sagt behållit kunskapen) att ge villkorslös kärlek - vissa kan, men de är inte många om man tänker efter.
Rosa nyanser förknippas med lugna och milda känslor, det är också lugnande för själen. Rosenkvartsen är den mest populära stenen/mineralen.
Den skänker hjärtat lugn, och den är bra att ha vid sängen om man har svårt för att somna och komma till ro. Den dämpar stress och balanserar de känslomässiga energierna.



Kommentarer
Postat av: Littlesister

Helt klart en av mina favorit stenar oxå=)Försöker hitta en akvamarin som jag kan ha i ett halsband...några tips??

2008-06-17 @ 08:36:30
URL: http://twistedlittlesister.blogg.se/
Postat av: vindensmelodi svarar

Det finns säkert att få trag i :-) Jag ska hålla ögonen öppna, så hör jag av mig :-)

2008-06-17 @ 11:08:20
URL: http://vindesmelodi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0