Click

Nu har första kvällen på sommarlovet kommit till ända, vi har varit ute, spelat boll, ätit tacos och haft trevligt.
Så blev det kväll och vi åkte och hyrde en film,,,det blev en Click.
En suveränt bra film, rolig, tänkvärd och tragisk,,,, hu vad jag har gråtit!! och skrattat!!!
Det var en film som startade sommarlovet bra,,,, mycket tänkvärd, som får en att verkligen ifrågasätta
vad som är viktigt här i livet.
Lite hittligt efter mitt inlägg om vad du värdesätter i livet nu :-)
Och så blir det just denna film ikväll, jag hade ingen aning om vad det var för film.
Men mellan tårarna tänker man på vad som egentligen är viktigt här i livet.
En film som sätter igång viktiga funderationer!
Kan verkligen rekomenderas :-)



Filmen Click handlar om arkitekten Michael Newman spelad av Adam Sandler. Michael kämpar med att försöka få allting i hans liv att gå ihop. Frun kräver tid, barnen kräver tid och jobbet kräver det mesta av tiden. Michael har bestämt sig att bli någonting, kosta vad det kosta vill och han lägger hela sin kraft för att bli delägare.

Michaels fru, Donna, spelad av Kate Beckinsale, försöker stötta honom så gott det går men till slut blir det bara för mycket. Michael kämpar på men det blir till slut bara för mycket för honom också. Tiden räcker inte till för att hinna göra allt det där som han måste göra. Han orkar inte längre utan tappar fotfästet.

I ett sista desperat försök att få kontroll på sitt liv beger han sig iväg ut i natten på jakt efter en fjärrkontroll som kan hjälpa honom i hemmet. Väl inne i en affär möts han av den "spejsade" försäljaren Morty (Christopher Walken). Morty anser sig ha lösningen och ger Michael en speciell fjärrkontroll. Med fjärrkontrollen kan Michael kontrollera hela sitt liv, pausa när det behövs och spola när saker behöver bli gjorda snabbt. Han anser sig äntligen fått allting han behöver men det finns en mörkare sida av myntet.

LÄS MER OM FILMEN HÄR

Kommentarer
Postat av: Maria

Den filmen är verkligen en väckarklocka. Rekommenderas varmt.

2008-06-14 @ 10:38:04
URL: http://mariasbetraktelser.blogg.se/
Postat av: malve

Den ska jag se! Tack för tipset! jag tycker ofta det är så att filmer och böcker om det man just tänker på kommer till en.



Vad betyder hittligt?

2008-06-14 @ 11:49:07
URL: http://malve-mittilivet.blogspot.com
Postat av: vindensmelodi svarar

Maria: Ja, verkligen! Jag har gråtit både över filmen och mitt liv,,,nu måste det bli ändring på vad man prioriterar ;-)



Malve: Se den,,,den är super! "Hittligt" - Ja, hur beskriver man det,,,det är nog ett norrländskt ord kanske,,, typ "vilket sammanträffande"

2008-06-14 @ 12:56:14
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/
Postat av: Petra

Det låter som en skön manick. Jag hade mer än gärna ägt den fjärrkontrollen... :)

2008-06-15 @ 14:52:55
URL: http://petra79.blogg.se/
Postat av: vindensmelodi

Tyvärr kan jag inte hålla med dig Petra,,,,jag hade inte velat haft den, då hade jag inte gjort de misstag som jag gjort, och inte lärt mig utav dem, och inte varit den jag är idag.

Men smaken är ju som baken ;-)



2008-06-15 @ 17:28:45
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0