Jag funderar på.

Många gånger funderar jag på djur,,,appropå hundar, och vilken ras man är lik. Jag undrar hur mycket känslor djur har,,,vilda som tama. Visserligen är tama djur mera präglade av oss människor och kanske kommer oss närmare varandra, men även vilda djur kan ha djupa känslor,,,
Jag läste i aftonbladet ikväll om två hundar i Santiago som skulle korsa en gata och den ena hunden blev påkörd,,,då sprang den andre tillbaka sick sack mellan bilarna ut på vägen och drog in sin kompis till vägkanten och till tryggheten - Va!!! Är det inte fränt!!
Tyvärr dog hunden, och då funderar jag ,,,hur mycket sörjer inte denna stackars jycke som blev kvar här i vår karga värld.

Man hör om elefanter vars barn har dött,,,som mamman är kvar hos den livlösa lilla ungen i dagar,,,för att hon sörjer,,, medan flocken också kan vara kvar och vänta på mamman,,,fast en bit bort för att ge henne lite privacy - Otroligt va!
Och tänk att det var just vi männsikor som fick makten över allt,,,, det kunde lika gärna varit girafferna som regerade i världen :-))

Jag har läst artiklar om hundar som sörjer sin husse och vägrar lämna entren på sjukhuset där deras husse dog,,,som sitter kvar i åratal,,, (måste ju vara någon som ger dem mat givetvis,,,personalen kanske)
Djur älskar och djur saknar,,,djur kan gråta och djur kan skratta. Precis som vi.


Och här hittade jag ett tårdrypande filmklipp,,, helt makalöst vilket kärt återseende :-)


Kommentarer
Postat av: Vida

Vilken underbar video. Man blir varm i hjärtat! Jag tror djur bär på mycket klokskap och intution..

2008-12-10 @ 00:24:53
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Emma

Ja jag har ju haft en katt och en hund som levt tillsammans i 5 år sedan katten kom till oss. Nu i höstas blev tyvärr Wilma, vår älskade hund, sjuk och gick bort och nu är Majsan kattflicka helt förbytt. Hon är som en annan personlighet. Vi har förvisso köpt en liten kattkompis till henne men det hjälpte inte ett dugg. Snarare tvärtom.



Rar film som gjorde en helt varm

kram

Emma

2008-12-10 @ 08:24:06
URL: http://livskrafter.blogg.se/
Postat av: Nina

Jaaa, vilken underbar film. Så där gör mina hundar när de träffar en kär vän... eller matte, husse och våra barn.



Visst kommer djur ihåg. Och är kloka! De kan vara glada och skratta, ledsna... ja, helt underbara.

2008-12-10 @ 11:38:30
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: vindensmelodi svarar

Ja, visst var den härlig,,,jag grät floder då jag såg den :-))

Kramar till er alla

2008-12-10 @ 17:32:26
URL: http://vindensmelodi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0