Mer än ord.

Att bli sedd och bekräftad betyder mer än ord. Att få en kram och en omtanke säger så mycket mer än tusen ord om man har det svårt. Att få hjälp när man står i nöd, betyder mer, att få vara välkommen till någons hem närhelst man behöver betyder mer,,,
Att ha en vän som alltid finns där betyder mer. Att få se själv med egna ögon och uppleva, betyder mer än orden som beskriver detsamma.
Att känna sig älskad, behövd och värdefull betyder mer än alla världens ord.

Visa era medmänniskor att ni bryr er, och finns för dem, låt dem känna att ni håller av dem, visst behövs det upplyftande ord, och kärleksfulla ord och tröstande ord, men ofta betyder klappen på axeln, den tysta omfamningen, de leende ögonen och den öppna dörren mer.
Hur svårt är det inte att möta en människa i sorg, och varför tycker vi att det är så svårt,,,, jo, oftast för att vi inte vet vad vi ska säga - Men säg inget då!
Bara finns!
Bara krama!
Bara håll om!
Bara håll ut!
Bara behåll tystnaden! - Den är inte farlig ;-)




Kommentarer
Postat av: Mia

åh! tack!

jo, jag är faktiskt tjock för att vara "jag".
Har alltid varit smal, men nu börjar de dala neråt igen så:D

hade bra,!

2008-04-29 @ 10:11:33
URL: http://miamariah.blogg.se
Postat av: vindensmelodi

:-) Ja, allt är ju relativt, och man har ju bara sig själv att jämnföra med ;-)
Men jag tycker du e´jättefin, och duger precis som du är.
Men man ska ju må bra själv också ;-) Även om alla andra tycker si eller så, så är det ju ens egna känsla som man ska lyssna på.

2008-04-29 @ 10:17:52
URL: http://vindensmelodi.blogg.se
Postat av: Mia

alltså jag tycker jag är jävligt söt o fin o vacker..haha.
Om jag bortser ifrån magen, så de är ju bara den som är problemet.
Vilket jag ofta ändå bortser ifrån, så fort jag kan;)
men ändå något jag försöker förbättra.

du har också fin blogg.

hoppas du fortsätter att läsa o kommentera min.

kram!

2008-04-29 @ 10:24:14
URL: http://miamariah.blogg.se
Postat av: MaDe

haha skönt att veta att det inte bara är jag som har sjuk humor ;)

Att slasha salladen hjälpte verkligen, så tack för tipset! Du skriver mycket bra och läsvärt i din blogg.

Jag har prövat lite olika terapeuter, men fastnade väldigt för kbt-terapi. jag ska försöka hitta någon ny kbt-terapeut, för det var christina, som jag skrev om i bloggen idag, jag pratade med innan. Jag tror det är viktigt att prata med någon, inte bara för sin egen skull - familjen och vännerna måste ju också få ett brejk ibland..!

Mindfulness har jag inte så stor koll på, vart kan man läsa mer om det?
Ha en härlig dag, kram på dig!!

2008-04-29 @ 12:02:41
URL: http://jagefrisk.blogg.se
Postat av: vindensmelodi

:-)) Ja, jag tyckte det var skitkul! :-))

Om det tragiska som hänt eran familj, att mista en sådan underbar vän är svårt, jag vet hur det känns,,, jag sörjer fortfarande, men försöker minnas med ett leende, jag tror det är lättare då för de som passerat över - att se att vi minns dem med glädje ;-)
Visst får vi sörja - självklart, det är en sorgeprocess vi måste igenom, men vi får inte glömma allt det goda och fina som vi fått och alltid kommer att ha med oss av den personen - att försöka fokusera på det istället.
(lättare sagt än gjort kanske men)

Jag tycker också Kbt är bra, men testa mindfullness när du känner att du orkar gå vidare med det, jag har skickat länkar till dig.

Cyberkramizar!

2008-04-29 @ 14:37:01
URL: http://vindensmelodi.blogg.se
Postat av: Anne

Du skriver så fina ord och det hjälper verkligen i vårt sökande efter tröst och att omfamna all den kärlek som faktiskt finns därute.
Även om jag inte känner dig så känns det bra med goda ord, tankar och roliga infall som jag inte själv skulle komma på.

2008-04-30 @ 02:14:20
URL: http://Levaidag.blogg.se
Postat av: vindensmelodi

:-))
Jag måste bara säga detsamm Anne ;-), härligt att läsa din varma och fina blogg, och få dela ditt liv en liten smula även om jag inte träffat dig fysiskt :-)

2008-04-30 @ 09:40:52
URL: http://vindensmelodi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0